Thuisworkout week 16

Yes, I’m back! Deze week weer gewoon een filmpje bij de workout, die je aan kunt zetten en gewoon kunt volgen. Deze week doen we een Tabata (20 sec oefening, 10 sec rust, dat 4 minuten lang) met steeds 2 oefeningen die elkaar in intensiteit opvolgen. Ben je er klaar voor? Zorg zelf even voor een korte warming-up en cooling-down!

Workout beschrijving

Zoals gezegd, doen we deze week een Tabata. Daarbij doe je steeds 20 sec een oefening, met 10 sec rust. In totaal doe je dit 8x achter elkaar. In iedere set zitten 4 oefeningen: A, B, C en D. Oefening B is een intensievere versie van A en idem voor D en C. We doen steeds: ABAB-CDCD.

Tussen 2 sets zit een korte rust van 20 seconden en na ieder blok van 2 sets heb je langere rust: 40 seconden. Te alle tijden geldt: heb je meer rust nodig, pauzeer de video dan even!

De oefeningen

Set 1:
A. Squats
B. Jump squats 
C. Push-ups
D. Full Burpees 

~ 20 sec pauze ~

Set 2:
A. Lunges
B. Jumping lunges
C. Plank
D. Mountain climbers

~ 40 sec pauze ~

Set 3:
A. Side lunges 
B. Skate jumps 
C. Enkels aantikken
D. Plank heupen draaien

~ 20 sec pauze ~

Set 4:
A. Jumping Jacks
B. Star jumps
C. Crunches
D. Sit-ups

~ 40 sec pauze ~

Set 5:
A. Hip thrust met 2 voeten op de grond
B. Hip thrust met 1 voet op de grond
C. Plank side touch
D. Plank jacks

~ 20 sec pauze ~

Set 6:
A. Step down touch 
B. Step down + knee up jump 
C. Side plank
D. Side plank, heup op en neer bewegen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *